• 501 466 399Zadzwoń!
  • Szybka 1C/B50-421 Wrocław
  • Otwarte: pn 11.00 - 19.00, wt i śr 09.00-19.00czw i pt 10.00-19.00, sb umów wizytę
Działanie gabinetu dentystycznego w czasie pandemii

Działanie gabinetu dentystycznego Esti-Dent w czasie pandemii

Wraz z jesiennym sezonem przeziębień i gryp wkroczyliśmy w drugą, silniejszą turę pandemii koronawirusa. Jednocześnie z ograniczeniami nałożonymi przez rząd, mającymi na celu zmniejszenie ilości zakażeń, powzięliśmy także w naszym gabinecie wszelkie środki ostrożności, aby zarówno personel, jak i Pacjenci czuli się bezpiecznie. Najważniejszym jednak ograniczeniem są przyjęcia tylko w trybie pilnym. Działanie gabinetu dentystycznego w czasie pandemii wiąże się także z innymi utrudnieniami. Oto najważniejsze zmiany w gabinecie Esti-Dent.

Podstawowe środki bezpieczeństwa w gabinecie stomatologicznym Esti-Dent podczas pandemii

Zgodnie z rekomendacjami Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego (PTS) dostosowaliśmy procedury postępowania na każdym etapie przyjęcia pacjenta. Mają one na celu zminimalizowanie niebezpieczeństwa zarażenia koronawirusem, zarówno pracowników, jak i Pacjentów.

W szczególności:

  • nosimy maseczki i profesjonalną odzież ochronną,
  • w recepcji zachowujemy bezpieczną odległość,
  • przeprowadzamy z każdym Pacjentem wywiad epidemiologiczny,
  • mierzymy temperaturę wszystkim pacjentom,
  • dezynfekujemy ręce, sprzęt i powierzchnię gabinetu każdorazowo po każdej wizycie
  • dbamy, aby Pacjent wypłukał usta przed i po zabiegu rekomendowanymi preparatami,
  • w miarę możliwości przekładamy wizyty Pacjentów w wieku powyżej 65 lat na inny termin.

Zmniejszyliśmy również ilość przyjmowanych pacjentów tylko do wymagających pilnej interwencji. Nagłe przypadki, z którymi można się do nas obecnie zgłaszać to:

Postępowanie w recepcji

W czasie pandemii rejestracja odbywa się tylko telefonicznie lub za pośrednictwem internetu. Na nasz numer telefonu 501 466 399 można również wysyłać wiadomości sms, na które odpowiadamy na bieżąco.

Uwaga! Godziny przyjęć i pracy gabinetu mogą się zmieniać w zależności od dostępności personelu.

Aby ograniczyć do minimum wizyty w gabinecie, przeprowadzamy również teleporady. W trakcie rozmowy, a także podczas bezpośredniej wizyty przeprowadzamy wywiad epidemiologiczny.

Zadajemy następujące pytania:

  • Czy przebywał Pan/Pani w kraju/regionie ryzyka wskazanych przez WHO i GIS?
  • Czy miał Pan/Pani kontakt z osobami z obszarów zagrożonych?
  • Czy miał Pan/Pani kontakt z osobami z NCoViD19?
  • Czy miał Pan/Pani kontakt z osobami poddanymi kwarantannie?
  • Czy ma Pan/Pani gorączkę, kaszel, katar, zapalenie spojówek lub trudności w oddychaniu/duszności?

Nie przyjmujemy osób, które mają następujące objawy:

  • temperaturę powyżej 37,1 st.C,
  • kaszel,
  • duszności.

Rejestracja pacjentów odbywa się z założeniem odpowiedniego marginesu czasu, tak aby w razie przedłużenia zabiegu ograniczyć do minimum kontakt pacjentów między sobą podczas oczekiwania w poczekalni. Między kolejnymi przyjmowanymi osobami planujemy odpowiednio długą przerwę, w czasie której przeprowadzamy dezynfekcję i wietrzenie gabinetu. W praktyce przyjmujemy jednego pacjenta na godzinę.

Prosimy o punktualność i o sygnalizowanie wejścia do gabinetu dzwonkiem przy drzwiach oraz o przychodzenie bez osób towarzyszących.

Najbardziej zagrożone zakażeniem koronawirusem są osoby z grupy ryzyka, czyli:

  • powyżej 65 roku życia
  • chorujące przewlekle, zwłaszcza na choroby układu krążenia, nadciśnienie i cukrzycę,

dlatego planowane zabiegi u tych osób przekładamy na inny termin.

Przygotowanie recepcji, poczekalni i gabinetu

W rejestracji minimalizujemy wzajemny kontakt. Staramy się zachować dystans przynajmniej 1 m. Każdorazowo po wizycie dezynfekujemy powierzchnie płaskie, klamki, uchwyty, przyciski, komputery, sprzęt stomatologiczny, stosujemy ochraniacze foliowe na czujniki rentgenowskie, ssaki, rękawy stomatologiczne, spluwaczki, uchwyty lampy.

Po każdej wizycie sterylizujemy wszystkie instrumenty, które są używane wewnątrz jamy ustnej, w tym końcówki turbinowe, prostnice i kątnice stomatologiczne.  Zalecamy również płukanie ust przez pacjentów specjalistycznym płynem odkażającym.

Nasz personel podczas zabiegu jest odpowiednio zabezpieczony w maseczki i profesjonalną odzież ochronną.

Zawiesiliśmy również pracę higienistki, ponieważ możliwa obecnie jest praca tylko na jednym fotelu, aby ograniczyć liczbę osób w gabinecie.

Działanie gabinetu dentystycznego w czasie pandemii

W czasie pandemii nie zamykamy naszego gabinetu, ale ograniczamy jego działalność. Ponieważ naszym celem jest leczyć, nie zostawiamy Pacjentów bez pomocy w razie nagłych przypadków. Jednakże, każdorazowo przyjęcie chorego wiąże się z odpowiednim przygotowaniem gabinetu i personelu. Prosimy o wyrozumiałość i dostosowanie się do naszych rekomendacji, tak abyśmy byli maksymalnie bezpieczni w tym trudnym czasie.

Post comment

Kompleksowa opieka dentystyczna i gwarancja pięknego uśmiechu